Dag 14 Madera - Modesto zondag 26 juni

27 juni 2016 - Modesto, California, Verenigde Staten

De wekker gaat om 05:30 uur want 07:00 uur vertrekken we. Eerst hebben we weer een gratis ontbijt in het hotel. We gaan zo vroeg weg omdat het zondag is en Loes verwacht topdrukte bij Yosemite Park.

Gisteren heeft de microfoon in de bus het begeven en Loes en Laura zijn gisteravond tot 20:00 uur bezig geweest om een nieuwe microfoon te regelen maar tevergeefs. Dus vandaag praat Loes via een megafoon met ons in de bus, geeft een leuk effect.

Rond 08:00 uur komen we aan in het plaatsje Oakhurst waar we boodschappen kunnen halen bij een supermarkt.

Een uurtje later komen we aan bij het park en Loes vertelt dat er hier tussen de 300 en 500 beren zitten. Ze heeft er al die jaren dat ze dit werk doet, nog nooit één gezien. Even later schreeuwen een paar mensen in de bus ineens 'BEER' want er loopt een kleine beer aan de linkerkant van de weg en rent het bos in. Loes kijkt helaas direct naar rechts en ziet de beer dus niet. Ik zit in het midden van de bus aan de rechterkant dus ik zie hem ook niet helaas.

In het park stoppen we bij een aantal uitkijkpunten waar het uitzicht weer fenomenaal is. We zien valleien, watervallen van 700 meter hoog en meer van de sequoia bomen die we gisteren ook zagen. Hierna rijden we richting Modesto waar ons hotel voor vanavond staat maar eerst stoppen we nog onderweg bij Merced Fruit Barn, een kleine winkel waar we een korte stop maken.

Rond 16:30 uur komen we aan bij het hotel en krijgen we naast het kamerpasje ook nog een chocolate chip cookie van het hotel. Wanneer iedereen een koekje heeft gekregen zijn er nog een paar over. Één keer raden wie er nog een koekje krijgt ;). Dit hotel heeft een redelijke fitnessruimte en voor het eerst in meer dan twee weken ga ik weer eens sporten. Ben blij dat ik eindelijk weer eens wat doe ook al gaat het sporten niet echt super door de warmte hier en omdat ik te weinig heb gegeten voor een goede training. Hierna duik ik nog snel even het zwembad in en ben ik om 17:30 uur weer in de lobby van het hotel. Hier zitten Herman en Alie met wie ik weer wat ga eten. Ook zitten Ed en Marie in de lobby en gaan we gezellig met z'n vijven eten in het restaurant Skewers. Hier hebben ze verscheidene spiezen met vlees en vis. Ik neem een kipspies met basmati rijst en groenten en het smaakt heerlijk. Rond 20:30 uur ben ik weer terug bij het hotel en probeer nogmaals foto's op de blog te zetten maar dit lukt weer niet. Ik snap er niks van maar er komen dus helaas geen nieuwe foto's meer op de blog. Zal als ik weer thuis ben nog een aantal foto's toevoegen van de laatste dagen, waaronder foto's van San Francisco waar we morgen naartoe gaan!