Dag 11 Las Vegas donderdag 23 juni

25 juni 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben vandaag een vrije dag en ik heb gisteren met Herman, Alie, Ger, Lucie, Ed, Marie en Desiree afgesproken om met z'n allen de Strip verder te verkennen. De shuttlebus die ons naar de strip zal brengen, vertrekt om 10:00 uur dus ik ga om 09:30 uur naar beneden en haal 2 croissantjes en jus d'orange bij de Starbucks. We komen net iets te laat bij de shuttlebus aan maar gelukkig rijdt deze bus elk kwartier dus we hoeven maar even te wachten.

Eenmaal op de Strip, stappen we uit bij het hotel Bally's en lopen we eerst naar een ticket booth. Hier kun je kaartjes kopen (met korting) voor voorstellingen die in de hotels draaien. Zo treden er bijvoorbeeld deze week Mariah Carey, Britney Spears, Tiesto en Hardwell op. Ook geeft David Copperfield, een beroemde illusionist, hier voorstellingen en we besluiten om kaartjes voor zijn show van vanavond te kopen. Een kaartje kost 106 dollar maar goed, ik ben waarschijnlijk maar één keer in Vegas en geld moet rollen :).

Nadat we de kaartjes gekocht hebben, lopen we naar het hotel Paris. Hier hebben ze de Eifeltoren nagebouwd op een kwart van de oorspronkelijke hoogte maar dan nog is het een hoge toren. We lopen door naar het Hotel Planet Hollywood waar ze de Miracle Mile Shops hebben, een 1,6 km lange winkelstraat in het hotel. Nadat we hier even gekeken en wat gedronken hebben, gaan we via een loopbrug naar de andere kant van de hoofdstraat.

Hier komen we uit bij het hotel New York New York en hier gaan we wat eten. Waar we zitten te eten, kun je een stukje van de achtbaan zien die gedeeltelijk door het hotel gaat! Desiree is wel geïnteresseerd in de achtbaan en het lijkt mij wel leuk om dan ook mee te gaan. Na het eten lopen we naar de ingang van de achtbaan maar nadat Desiree op een tv-scherm ziet dat deze achtbaan een looping en een kurkentrekker heeft, krabbelt ze terug. Ik twijfel ook even omdat wanneer ik alleen ga, iedereen op mij moet wachten maar niemand vindt dit een probleem dus ik ga wel. Ed verwoordt dit heel mooi door te zeggen: "een man een man, een woord een woord" :). Kaartje kost 14 dollar en het is erg rustig dus ik sta gelijk vooraan in de rij. De mensen die net de rit achter de rug hebben, lopen langs mij richting de uitgang. Vooral de vrouwen zien er bang en nogal wit uit, dit belooft nog wat. Wanneer ik eenmaal helemaal achterin de karretjes zit, begint de spanning toch wel te komen en de rit is behoorlijk heftig maar wel heel gaaf! Ik ben blij dat ik van te voren nog gegeten heb, want ik hoef nu even geen eten meer :).

Hierna lopen we met z'n allen naar het hotel Excalibur dat als entree een kasteel heeft met torentjes met gekleurde daken. Ook het interieur is helemaal in de stijl van de ridders. Via Excalibur lopen we naar het hotel Luxor dat we graag wilden zien. Dit hotel is een zwarte piramide met een enorme sfinx aan de voorkant. Ook bij dit hotel is de binnenkant bijzonder mooi en kan ik helemaal bovenin de punt van de piramide zien. Het laatste hotel waar we heengaan, heet het MGM hotel. We kiezen voor dit hotel omdat de show van David Copperfield hier ook is. We gaan wat eten bij het MGM Grand Buffet en om 18:30 uur lopen we richting de zaal. Deze zaal is kleiner dan ik had verwacht maar hij is wel helemaal uitverkocht wat natuurlijk de sfeer ten goede komt. De show zelf is geweldig en ik vraag me regelmatig af: hoe doet hij het?!!! Hij laat bijvoorbeeld een echte motor, een auto en een megagroot skelet van een dinosaurus verschijnen waar net daarvoor een lege kist stond! Ook vliegt er op een gegeven moment een enorm ruimteschip door de zaal maar ik kan geen touwen of kabels ontdekken, bizar!!

Na de show gaan we weer terug naar het hotel en spreek ik met Herman af dat we over een half uurtje nog even gaan gokken. Ik ben nu in Las Vegas en dan ga ik ook gokken! Lucie, Alie en Ger willen ook kijken dus om 22:45 uur staan we met z'n vijven in het casino. Omdat Herman ik en allebei niet zoveel verstand van casino's hebben, beginnen we maar bij de gokkasten. Herman begint en nadat ik de regels doorheb, ga ik naast hem zitten en begin ik ook. Na een paar minuten beginnen de dames (die bij Herman staan te kijken) te gillen en het blijkt dat hij 36 dollar gewonnen. Herman is helemaal blij en stopt meteen. Een paar minuten verder gaat het bij mij ook lekker en sta ik op 37 dollar winst. Ik stop ook meteen en voldaan lopen we naar de kassa. De man voor mij heeft net heel veel geld gewonnen, want de kassiere blijft maar briefjes van 100 aan hem geven. Dan voel je je toch wat lullig met je kaartje van 57 dollar (ik had 20 dollar ingezet). De man voor mij vergeet zelfs 200 dollar op te pakken wanneer hij bij de kassa wegloopt, ongelooflijk.

Om 23:30 ben ik weer op mijn kamer en vind ik het jammer dat we hier niet nog een dag blijven. Het is te laat voor een blog dus ik heb morgen genoeg te doen want nu staan er al 3 blogs op de planning. Gelukkig is morgen een reisdag en heb ik waarschijnlijk genoeg tijd.