Dag 12 Las Vegas - Bakersfield vrijdag 24 juni

25 juni 2016 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Het wordt vandaag echt een reisdag want we rijden vandaag 570 kilometer naar Bakersfield. We vertrekken om 09:00 uur en ik ben de laatste in de bus. Loes doet een klein onderzoekje en vraagt hoeveel mensen gegokt hebben. 6 van de 32 mensen hebben gegokt en 4 hebben er winst gemaakt. Het blijkt dat ik de meeste winst heb gemaakt :).

Om 10:15 uur stoppen we in het plaatsje Baker en ik haal weer een footlong bij de Subway. Een half uur later vertrekken we weer. Loes vertelt ons dat Ger vandaag jarig en we zingen meteen met z'n allen 'lang zal hij leven'! Ger trakteert daarna op koekjes met een dun laagje pindakaas ertussen, smaakt verrassend lekker.

11:45 uur komen we aan bij Calico, een spookstadje. Niet omdat het daar spookt maar omdat er bijna niemand meer woont . Het lijkt op een dorpje uit een western en ik maak een aantal foto's . Om 13:00 uur rijden we verder naar de outlets van Barstow een kwartiertje rijden hier vandaan. Onderweg zien we weer veel mega lange treinen voorbijkomen. De maximale lengte van zo'n trein mag hier 3600 meter zijn!!

We komen om 13:30 uur aan in Barstow en hier zijn veel outlets te vinden. In eerste instantie zouden we hier 2 uur blijven maar gelukkig verandert Loes dit in anderhalf uur. Ik loop bij een aantal winkels naar binnen maar zie weinig leuks. Ga daarom daarna maar snel naar de Starbucks, waar een lange rij voor de kassa staat. Ik bestel een chocoladecroissantje en een aardbeiensmoothie en even later komen Lucie en Ger ook binnen.

Anderhalf uur later zitten we weer in de bus en vullen we voor de laatste keer ons excursie formulier in. Dit is een formulier waar alle optionele excursies op staan en die Loes elke keer uitdeelt wanneer we bijna bij een plaats komen waar er excursies zijn. Omdat er nogal wat gedoe was in LA met de getty museum & santa monica excursie, heeft Loes voor ons kunnen regelen dat we deze excursie niet hoeven te betalen. Dat scheelt weer 25 dollar!

We rijden een stukje verder en ineens zien we verderop dat de lucht bruin en stoffig lijkt te worden en waarschijnlijk is er ergens in de buurt een brand. Wanneer we even later een hele file in de tegenovergestelde richting zien, gaat Laura van de weg af zodat Loes kan uitzoeken wat er aan de hand is. Mocht de weg straks afgezet zijn, vanwege een brand dan bestaat de kans dat we een heel stuk terug moeten rijden. Nadat Loes een soort van ANWB en een andere chauffeur heeft gebeld, lijkt het erop dat er geen bijzonderheden zijn en draait Laura de bus weer de snelweg op. Rechts van ons blijft de lucht bruin en stoffig en het vermoeden is nu dat het om een 'duststorm' gaat (een stofstorm). Even verderop rijden we langs een vliegtuigkerkhof waar zelfs ééntje staat van de KLM en dit kerkhof is onder andere gebruikt in de film Die Hard en de tv-serie Prison Break.

Ik ben blij dat we vandaag een reisdag hebben want mijn benen zijn toch wel wat moe van 2 dagen lopen in Las Vegas en ik heb mooi de gelegenheid om de blogs bij te werken. Rond 18:15 uur komen we aan bij The Red Lion, ons hotel in Bakersfield. Dit hotel heeft ook een restaurant aan de zijkant en volgens Loes kun je daar goed eten. Nadat ik mijn koffer op de kamer heb gezet en me even opgefrist heb, ga ik kijken bij dit restaurant. Het kan dan wel zijn dat je daar goed kan eten maar wanneer ik binnenkom, zit er maar één vrouw aan een tafel en die kijkt mij iets te lang, iets te raar aan en ik zie niemand van de bediening. Echt wat je noemt, een gezellige tent! Ik haal mijn eten wel bij een ander restaurant. 'S avonds kijk ik nog wat tv en schrijf de blogs van de afgelopen drie dagen verder uit en ga rond 23:30 uur op bed.

1. Anja:
    25 juni 2016
    Wat een belevenis allemaal. Prachtig hoor.
  2. Margriet van der Giessen:
    25 juni 2016